AKTUALNOŚCI

WYBRANY WPIS

WIADOMOŚCI Z ROKU:
11 LIPIEC
Social media w natarciu!

Na świecie 2.31 miliarda ludzi używa social media, a w Polsce aż 14 mln jest ich użytkownikami [link do całego raportu]1. Nie dziwi więc fakt, że media społecznościowe stają się wielkim rynkiem reklamowym, który pozwala dotrzeć do wielu klientów w krótkim czasie. Niepodważalne jest również to, że nieobecność marki w mediach społecznościowych to wielkie przeoczenie.

Według badań przeprowadzonych przez Millward Brown z 2015 roku w ciągu ostatnich lat wzrosła liczba firm, posiadających stronę internetową z sektora MŚP. Jednak nadal tylko co piąta z nich wykorzystuje internet do sprzedaży. Warto zauważyć, że przedsiębiorstwa te po macoszemu traktują media społecznościowe. Jest to bardzo duży błąd, ponieważ możliwości reklamowe, które udostępniają portale społecznościowe są w zasadzie nieograniczone!

 

Zalety działań w mediach społecznościowych dla małych i średnich przedsiębiorstw:

 

 1. Lepsze dotarcie do klientów

Trend w internecie jest aktualnie taki, że ludzie traktują media społecznościowe jako najlepszy i najwygodniejszy kanał komunikacji. Nie dziwi więc fakt, że mając jakieś pytanie do marki odnośnie jej produktów czy usług, klienci piszą do niej wiadomość na Facebooku. Jednocześnie licząc na to, że firma odpowie szybko i rzetelnie.

Jest w tym duża szansa dla małych i średnich przedsiębiorstw, ponieważ monitorując wiadomości przychodzące, np. na Facebooku, jesteśmy w stanie sprawnie i zadowalająco komunikować się z klientem. Bycie dostępnym (czyli takim, z którym łatwo i szybko można się skontaktować) to teraz jedna z najważniejszych cech pozwalająca budować wizerunek i lojalność marki.

 

2. Reklama produktów i usług

Dzięki rozbudowanym narzędziom marketingowym, które dostępne są w mediach społecznościowych można efektywnie reklamować swoje produkty i usługi. Dodatkowo, działanie w social media jest obarczone bardzo niskim progiem wejścia co dla małych i średnich przedsiębiorstw jest bardzo ważne. Znaczy to tyle, że każde przedsiębiorstwo może założyć fanpage i skutecznie się dzięki niemu komunikować, a także inwestować w reklamę. Natomiast liczba obecnych tam osób jest ogromna. Jeśli więc chcemy dotrzeć do jak największej grupy odbiorców przy jak najmniejszym nakładzie – musimy zacząć działać w mediach społecznościowych, tym bardziej, że pozwalają one na precyzowanie przekazu marketingowego.

 

3. Precyzyjne określenie grupy docelowej

Portale społecznościowe pozwalają na precyzyjne dotarcie do określonej grupy odbiorców. Możemy kierować reklamę swojego produktu czy usługi do osób mieszkających w danej lokalizacji lub takich, którzy niedawno ją odwiedzili. Możemy określić płeć, wiek, zainteresowania osób, do których ma dotrzeć reklama. Możliwości jest mnóstwo, a to wszystko nie kosztuje aż tak wiele.

 

4. Utrzymywanie kontaktu z fanami marki

Nawet jeśli jesteśmy małym lub średnim przedsiębiorstwem, na pewno posiadamy grupę osób stale śledzących poczynania naszej firmy. Możemy tak określić wszystkich tych, którzy „lajkują” nasze profile lub tylko tych, którzy wchodzą z nimi w interakcje. Faktem jest, że Ci którzy się angażują w życie naszej marki są dla nas cenniejsi niż osoby, które nic nie robią. Dzięki reakcjom naszych „lubiących” wzrasta widoczność postów, a także ich zasięg. Social media umożliwiają dialog między marką a konsumentem. Często dochodzi do sytuacji, w których jakiś błąd marki broniony jest przez jej fanów właśnie w mediach społecznościowych. Jednak taką oddaną i lojalną społeczność, trzeba umieć zebrać i utrzymać. Nie jest to trudne jeśli jesteśmy zaangażowani w działanie naszej firmy, ale także kiedy jesteśmy przekonani, że w mediach społecznościowych drzemie potęga interakcji.

 

Zalet, które przynosi obecność marki na portalach społecznościowych jest wiele. Warto jednak zauważyć podstawową zależność: kampanie reklamowe w „społecznościówkach” kosztują niewiele w porównaniu do tych telewizyjnych czy prasowych. A jeśli stworzymy ciekawą, nieszablonową kreacje popartą ideą naszej firmy, jesteśmy w stanie dotrzeć do bardzo wielu osób, które mogą być zainteresowane naszą ofertą. I to wszystko jesteśmy w stanie osiągnąć inwestując w reklamę w mediach społecznościowych małą część budżetu reklamowego.

Jeśli jeszcze się zastanawiasz czy to na pewno opłacalne, napisz do nas. Powiemy Ci, co możemy razem osiągnąć.

 

 

Raport Digital in 2016, We are social media

WRÓĆ
POZOSTAŁE WIADOMOŚCI