AKTUALNOŚCI

WYBRANY WPIS

WIADOMOŚCI Z ROKU:
25 LIPIEC
Czy wiesz, kto jest po drugiej stronie?

Rozmawiając z fanami Twojego ulubionego zespołu, rozumiecie się bez słów, przerzucając ciekawostkami i spostrzeżeniami o danym artyście. Pracując jako programista, używasz takiego samego języka jak Twój kolega obok, ale już zupełnie innego niż koleżanka z marketingu. Twoje wiadomości są dla niej niezrozumiałe, chociaż przecież mówisz prosto i logicznie. Czy na pewno?

KTO?

Wiele osób odpowiedzialnych za komunikację firm z potencjalnymi i obecnymi klientami, zapomina o tym z kim rozmawia. Faktem jest, że chętniej kupimy pomidory u Pani w warzywniaku, która zapyta co słychać w pracy i będzie życzyła nam miłego dnia, niż w miejscu, w którym nie dość, że pomidory są niewiadomego pochodzenia, to dodatkowo obsługa nie odpowiada dzień dobry i rzuca naszymi zakupami jak workiem ziemniaków. Oczywiście są i tacy, którym druga opcja nie będzie przeszkadzać, a wręcz będą ją uwielbiali, ponieważ kontakt ze sprzedawca to ostatnie na co mają ochotę.

Dlatego tak ważna jest analiza tego, kto jest naszym klientem i kto może nim być. Dobrze jest wiedzieć co lubi, co go interesuje i czym możemy go zaciekawić. Umożliwia to dostosowanie wszelkich komunikatów marketingowych do odbiorcy i tym samym zwiększenie efektywności reklamy.

 

GDZIE?

Kiedy znamy już swoich klientów, warto zastanowić się gdzie możemy ich spotkać. Czy są to osoby z pokolenia, które z Internetem mają styczność 24h/dobę czy może takie, które o istnieniu Internetu wiedzą, ale nie bardzo rozumieją po co on ludziom. Ważne jest to z tego powodu, iż posiadając pewne dane o klientach, musimy wiedzieć jakiego kanału komunikacji użyć. Co z tego, że zainwestujemy w reklamę znaczną sumę, jeśli nikogo ona nie zainteresuje? Pomimo tego, że pracowali nad nią najlepsi graficy, specjaliści? Jeśli kierujemy naszą ofertę do Panów, umieszczanie reklam na stronach dla Pań mija się z celem.

 

JAK?

Wiemy kim jest nasz klient i gdzie możemy go znaleźć. Co dalej? W kolejnym kroku musimy zastanowić się jak chcemy komunikować to, co mamy mu do zaoferowania. Znając preferencje naszych klientów, możemy dostosować język, jak i formę komunikacji. Aby robić to poprawnie, należy wgłębić się w to jak mówią nasi odbiorcy i czy mają jakieś utarte powiedzenia, których inna grupa nie używa. Najczęściej podział taki występuje ze względu na wiek (pokolenie), ale może on też być uwarunkowany innymi czynnikami, jak np. zainteresowania czy wykształcenie. Dodatkowo warto zwrócić uwagę jaki sposób komunikacji odpowiada naszym klientom. Czy jest to video, obrazki, a może są fanami czytania?

 

Mając te podstawowe informacje o grupie, do której kierujemy swoją komunikację, możemy spokojnie tworzyć przekazy marketingowe (reklamy). Możemy budować strategie wszystkich działań, określać ich formę, zakres, miejsce realizacji. Warto poświęcić na to czas, ponieważ trafiony komunikat marketingowy może przynieść niesamowite efekty i wielki sukces sprzedażowy. 

WRÓĆ
POZOSTAŁE WIADOMOŚCI